Na tomto příkladu uvidíte, co se všechno může stát při jedné autonehodě. Zaměstnanec našeho klienta převážel náklad obilí, dostal smyk a naboural. Likvidace škody, tak měla poměrně široký základ, neboť v jeden okamžik vznikly tyto škody:
- Poškození tahače (havarijní pojištění)
- Poškození návěsu (havarijní pojištění)
- Poškození přepravovaného nákladu (odpovědnost silničního dopravce)
- Poškození obecního majetku (povinné ručení) nakonec nenárokováno
- Škoda na životním prostředí (povinné ručení)
- Úraz řidiče (pojištění pracovních úrazů a nemocí z povolání)
Rozsáhlé škody bez následku na životech
Likvidace škod z havarijního pojištění probíhala bez větších problémů
Pojišťovna vyplatila pojistná plnění za návěs a tahač v těchto výších:
Odpovědnost silničního dopravce
Tahač převážel obilí podle úmluvy CMR. Nejdříve byla určena hodnota nákladu podle hmotnosti dle článku 23 úmluvy CMR (hmotnost x SDR x koeficient 8,33). Ta výrazně přesahovala skutečnou hodnotu přepravovaného nákladu ve výši cca 185 000,-Kč. Likvidace škody tak vycházela z fakturované hodnoty zboží. Plnění vypadalo takto:
Likvidace škod na životním prostředí
Při nehodě nákladního vozidla s nákladem obilí došlo k rozpojení tahače a návěsu. Z roztržené palivové nádrže tahače uniklo cca 200 litrů motorové nafty do odvodňovacího příkopu. Z návěsu uniklo na vozovku menší množství oleje.
Kontaminováno bylo horninové prostředí příkopu silnice v délce cca 13 metrů, šířce cca 2,5 metru, do hloubky max. 0,6 metru a živičný povrch komunikace v délce cca 30 metrů a šířce cca 1 metr. Za tímto účelem byly provedeny tyto práce:
Máte zkušenosti s takovým to případem? Byly všechny škody kryty pojištěním?